Salg af fysiske varer via nettet i www.vakifforlag.dk.

Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer på www.vakifforlag.dk.

Siden ejes og drives af:
Vakif Forlag ApS
CVR: 42813915
Paul Bergsøes Vej 14,
2600 Glostrup
admin@vakifforlag.dk
+45 26 24 2354


Betaling

Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: Dankort, VISA/Dankort, MobilePay, VISA Electron, Mastercard. Ved bestilling vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. For yderligere information henviser vi til din aftale med din kortudsteder. Ved betaling med betalingskort eller Mobilepay: Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes. Hvis varerne er bestilt med klik og hent afhentning i en af vores butikker, trækkes betalingen først, når du har afhentet varen. Når du køber varer på vakifforlag.dk, tillægger vi  et fragt på 50 kr.. Hvis produktet returneres, refunderer vi ikke fragt gebyr. Alle priser angivet på vakifforlag.dk er inkl. moms og alle andre obligatoriske statsafgifter. Den normale leveringstid på bestilte varer er på 1- 5 hverdage, hvis varen er på lager efter din bestilling. Når du handler på vakifforlag.dk, kan du spare porto på dit køb ved at vælge afhentning i vores fysisk butik. Dette vælges, som en del af betalingsprocessen i webshoppen. Der tages forbehold for trykfejl, udsolgte varer, leveringssvigt samt pris- og afgiftsændringer.

Levering og forsendelse
Vi tilbyder at levere varer til adresser i Danmark, ekskl. Færøerne og Grønland. Den normale leveringstid på bestilte varer er på 1- 5 hverdage, hvis varen er på lager efter din bestilling. Se mere under de enkelte varer. Skulle der opstå forsinkelser, eller hvis din bestilling imod forventning ikke kan skaffes, vil du blive kontaktet af en medarbejder fra vores online kundeservice. Levering sker via GLS – alt afhængigt af, hvad du har valgt i forbindelse med betaling.

Fortrydelsesret
Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse under afsnittet ”tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse”. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt, får varen i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan fortryder du
Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du kan fx sende en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder, til admin@vakifforlag.dk. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder. Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til, Paul Bergsøes Vej 14, 2600 Glostrup uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling. Du skal selv betale for returnering af varen.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Når du fortryder inden for de 14 dage, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, uden leveringsomkostninger. Vi tilbagebetaler ikke leveringsomkostningerne. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Varens stand ved returnering og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Returret
Vi yder returret i 365 dage. Returretten er betinget af, at varen returneres til os ubrugt, i ubrudt emballage og ubeskadiget stand. Du betaler selv for returneringen. Returretten ændrer ikke ved din lovbestemte ret til at fortryde købet, som er beskrevet ovenfor. Returretten løber fra købstidspunktet. Varer kan returneres ved indlevere dem i vores fysiske butik.

Reklamation – hvis der er noget galt med varen
Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel. Hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen. Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering. Vil du klage til os over en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Send varen forsvarligt emballeret.